یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار سه شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۱:۰۱:۴۷

برای نخستین بار
طراحی و ساخت پیستون یدک کش‌‌های نفت‌کش‌های بسیارسنگین

باشگاه خبری فراساحل: برای نخستین بار در کشور پیستون موتور شناور دریایی فوجی که از جمله قطعات بسیارحساس و تاثیر گذار در موتور یدک کش دریایی به منظور یدک کردن نفتکش‌‌هایی با وزن ٢٠٠هزار تن، توسط فناوران داخلی در کشور طراحی و ساخته شد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین نیوز، پیام حیدری مدیر عامل شرکت دانش بنیان فنی و مهندسی پاینده صنعت آرتاسام با اشاره به اهمیت صادرات نفت و حمل و نقل دریایی در کشور بیان کرد : پیستون موتور شناور دریایی فوجی از جمله قطعات بسیار حساس و تاثیر گذار در موتور یدک کش دریایی و جهت یدک کردن  نفتکش‌‌هایی باوزن ٢٠٠ هزارتن است. این قطعات دارای دقت ابعادی در حد میکرون است که قطر آن  ٢٧۵ میلیمتر و طول ٣٩٠ میلیمتر است. طراحی و ساخت قطعات فوق کاملا ابداعی بوده و در داخل یا خارج از کشور به جز شرکت فوجی ژاپن نمونه اجرایی ندارد.

توجه به حمل و نقل دریایی از نیاز اساسی در کشور است
وی با بیان اینکه محققان توانسته اند با تلاش‌‌های مستمر به طراحی و ساخت نخستین قطعات اصلی موتورهای دریایی و انواع صنایع سنگین از جمله پیستون و گژن پین موتورهای پیچیده و با فناوری بالا در ایران دست یابند بیان کرد : با توجه به اهمیت صادرات نفت، حمل و نقل دریایی در کشور و هزینه بالای تامین قطعات موتورهای دریایی محققان بر آن شدند تا با مطالعه نیازهای اساسی صنایع دریایی ایران و کشورهای منطقه در این عرصه وارد شوند. حیدری با تاکید بر خودكفایی فنی و صنعتی گفت : ایجاد و انتقال تكنولوژی از طریق انجام عملیات طراحی و مهندسی، مشاوره و نظارت و مشاركت در طرحهای مختلف صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و پالایشگاهی، دریایی و ریلی همه و همه نیازمند تلاشهای مستمر از سوی محققان در کشور است.

این فعال حوزه فناور در حوزه دریا بیان کرد : پیستون فوق دارای تکنولوژی طراحی و ساخت بالایی است و امکان دست یابی به تکنولوژی طراحی کانال خنک کاری در داخل پیستون برای اولین بار در ایران را فراهم آورده است. این فعال حوزه فناوری در ادامه افزود : از سوی دیگر دست یابی به تکنولوژِی آلیاژ سازی جهت ریخت این قطعات، ماشین کاری فرم بدنه و اوالیته بدنه پیستون با ابعاد بزرگ برای اولین بار در کشور، همچنین تکنولوژی ماشین کاری سوراخ گژن پین با دقت ١ میکرون از مهمترین مشخصات اصلی این طرح است که میتوان به آن اشاره کرد. حیدری با اشاره به اینکه در تولید پیستون در کشور پیشتاز هستیم بیان کرد : پیش از این در کشور ایران دانش طراحی و ساخت پیستون موتورهای حجم بالای صنعتی وجود نداشت و تامین نیاز داخل از طریق خرید خارجی از کشور ژاپن صورت ‌می‌گرفت، منتهی کارشناسان شرکت آرتاسام که دارای تجربه چندین ساله در زمین طراحی و ساخت پیستون‌‌های خودروهای بنزینی و ماشین آلاتسنگین دیزلی بودند، موفق به ساخت این پیستون‌‌ها شدند.

وی در پایان با اشاره به نقش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت : تولید داخلی به دانش نیاز دارد و بدون دانش بومی شده نمی‌توان به افزایش کیفیت تولیدات داخلی دل بست. شرکت آرتاسام با استفاده از حمایت ستاد توسعه فناوری صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست  جمهوری از کارهای پژوهشی و تحقیقاتی و صنعتی به عنوان پشتوانه اصلی تولید ملی، موفق به طراحی و ساخت کالاهای تحریمی و بو‌می‌سازی تکنولوژی تولید این قطعات شده است. زحمات ارزشمند جناب آقایاندکتر ستاری و دکتر سیف و دیگر همکاران ایشان در معاونت علمی و فناوری در گسترش فرهنگ شکل  گیری شرکت‌‌های دانش بنیان در بطن دانشگاه‌‌ها و توسعه مراکز علمی و تحقیقاتی و اجرایی نمودن قوانین شرکت‌‌های دانش بنیان و تسهیل شرایط اخذ تسهیلات برای این شرکت‌‌ها بر کسی پوشیده نیست. شرکت آرتاسام نیز از مزایای این قانون منتفع و موفقیت خود را مدیون ایشان ‌می‌باشد.



  کد خبر : 2985
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :